04/06/2013 Jan Fokke Oosterhof

Over beschaving; the Hork-encounter

Op weg naar een afspraak wandel ik op de stoep door Elst. Ik voer een telefoongesprek. De rust wordt danig verstoord door een onwaarschijnlijk lawaai naast me. Een vrachtwagen van het type Mercedes van een buitenlandse transportfirma met een moeilijke naam toetert viermaal op een meter of vijf afstand. De chauffeur wenkt me door het open raampje.

Nu ben ik enigszins hypersensitief, dus mijn aandacht is gewekt, om niet te zeggen: ik sta te trillen op mijn benen, de adrenaline komt uit mijn neusgaten en mijn oren gonzen. Ik onderbreek mijn telefoongesprek en wandel de weg over naar de truck. Het portier zwaait open, in mijn snufferd. Boven me de chauffeur die naar beneden braakt: ‘GAINTZ GIER?’, onderwijl wijzend op een kolossaal bord dat met koeienletters de entree van de firma Heinz markeert.

Enigszins verbluft door zoveel opmerkzaamheid, stamel ik: ‘Ehh, dat zou zeer wel mogelijk kunnen zijn dat de firma Heinz zich hier bevindt; een reële optie!’ De beste man knalt het portier voor mijn neus dicht en begint in zijn papieren te morrelen zonder mij verder nog maar een blik waardig te keuren. Ik druip af en hervat mijn telefoongesprek.

Net als ik de oprit van GAINTZ wil oversteken, trekt meneer op en probeert me te pletten. Ik knik vriendelijk door zijn open raam en roep: ‘U ook bedankt he!’, terwijl ik hem vriendelijk toelach. NIETS, begrijpt hij ervan. Ik heb helaas ook niet de illusie dat dit ooit zal veranderen.

 

Comment (1)

  1. Na een ontmoeting met een ‘Hork’ voor de deur van de firma Heinz (zie eerder bericht) een leuke reactie van Heinz op het voorval. Dit heet klantvriendelijkheid in optima forma! Wat mij betreft nemen veel organisaties hier een voorbeeld aan. En dit terwijl het de firma Heinz niet is aan te rekenen dat een van haar transporteurs zo omgaat met mensen. I Like! Ik kijk uit naar de ketchup;-)

    Hartelijk dank voor uw e-mailbericht.

    Door uw duidelijke en zeer vermakelijke schrijfwijze hebben wij een goed beeld gekregen van het voorval dat u meegemaakt heeft. De ‘onattente’ manier waarop er met u is omgegaan is niet de onze en maakt dat wij ons namens deze, ons onbekende persoon, bij u excuseren. Uit uw sportieve groet maken wij op dat het inmiddels weer goed met u gaat?

    Om de eventueel nog vervelende smaak van het voorval dat vlak voor de ‘GAINTZ-fabriek’ plaatsvond weg te halen, zouden wij u graag een aantal van onze producten willen toesturen. Wilt u ons uw adres hiervoor doorgeven?

    Wij hopen dat u door de heerlijke smaak van onze producten weer met plezier aan Heinz zult denken en daarmee het vervelende voorval op de oprit van onze fabriek snel zult vergeten.
    Met vriendelijke groet,
    H.J. Heinz B.V.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CONTACT | COFFEE

Aarzel niet en zoek even contact!